Solar eclipse on 1st house ruler

June 6, 2021 at 06:58 (UT/GMT)
(Cancer) Lunadominante
Solar eclipse on 1st house ruler
Hi everyone,
I´m quite worried about the next eclipse on the 10th June as it falls right on my 1st house ruler (Mercury).

It is said it brings negative effects and even the death of the person. Hope this isn´t the case 🤞😅

Is there any way to "soften" the negative side of it apart from being "aware" of the event?

Thanks for your replies!!

Posts in topic

Sort posts:
June 10, 2021 at 17:38
(Capricorn) Datta108 » Lunadominante
Namaste that´s good and it will definitely help,everything in the future will improve if you´re making a spiritual effort now🙏☀️
June 10, 2021 at 17:29
(Cancer) Lunadominante » Datta108
Thank you so much, I got up early this morning and followed your advice. Looked up on youtube for a nice mantra for my moon. They say it´s good to do it every morning 108 times. I´ll try to take it as a routine. Hope it helps 🤞🙏
June 10, 2021 at 17:27
(Cancer) Lunadominante » Ioaanaa08
Hope it helps you get what you´re looking forward to!! 🙏🙏
June 10, 2021 at 17:26
(Cancer) Lunadominante » Luna lunera
Vaya... Cuánto lo siento... Se ve que algunos eclipses pegan bastante duro y una muerte tiene poco que evitar. Espero que este, de alguna otra forma, te ayude a crecer y te proporcione cosas positivas, tal y como dicen que es "de nodo norte", en teoría, abre puertas y condiciones a tu destino. Mucho ánimo 🤞🙏
June 10, 2021 at 01:09
(Capricorn) Datta108
Namaste, in the vedic system your moon is in Gemini and in Mragasira nakshatra, so according to a few hindu temples I follow those with moon in Mragasira, Rohini, Chittra and a few other nakshatras should offer prayers to Surya during this eclipse, fast,and not actually look at the eclipse as a precaution.Brake fast at sunset Thursday evening.Its an excellent time for meditation,prayes,chanting mantras though..🙏
June 9, 2021 at 21:48
(Sagittarius) Ioaanaa08 » Lunadominante
I´m an Aries rising so my 5th house is in Leo and my sun in the 9th Sagittarius

. In my case i think i want a change i want to move to another place
June 9, 2021 at 21:26
(Gemini) Luna lunera » Lunadominante
Bueno, está relacionado con el eclipse de diciembre,para mi fue duro ese, falleció mi padre, hoy una señora amiga de la familia por quien sentía afecto. El eclipse justito a mi venus.
Hoy retomando problemas con mi servidor de Internet que justo dejé en diciembre,el mismo día que falto mi padre 😢
June 9, 2021 at 20:53
(Gemini) Luna lunera » Lunadominante
En ese caso, siendo ac virgo el retro te da de lleno, cuando esté directo estarás más animada. Y el eclipse en c10 pues lo que comentas, el jefe desaperece... Saturno en 6 estará dando un repaso a algunas patologías, moviendo tu inconsciente y las rutinas laborales más la cuadratura a urano tauro,cambios en la alimentación, tu modo de vida y esas criticas. Entonces el detrimento es en tu hogar, tu casa física, algo termina en ese sentido,en fin, sí, durillo.Pero puedes verlo como una oportunidad,desaparece ese trabajo que te está causando mucho nerviosismo y problemas posiblemente de intestino. Plutón te mueve la creatividad y bueno, buscar otros recursos.
Respirar y naturaleza, pisar tierra! Estás viva, ánimo!
June 9, 2021 at 20:30
(Cancer) Lunadominante » csrsc
Job changes maybe or in your routines?? What house does your moon rule?
June 9, 2021 at 20:29
(Cancer) Lunadominante » Ioaanaa08
What house in your natal chart is ruled by Leo? In what natal house does your sun fall??

Thank you, I hope so, changes on my physical body do make sense now. Don´t know what to expect about work... I´m changing my jobplace but I hope I don´t have to move from my hometown, as I´d like to stay close to home. I´ve already lived far away so many times and wouldn´t like another change...
June 9, 2021 at 18:35
(Sagittarius) Ioaanaa08
This eclipse will opposite my natal sun in Sagittarius 18° so i have no idea what to expect either
We will see

And i think mercury is about the way you communicate and the way you think and it´s a north node eclipse also a new moon one so it´s not an ending is a begging so nothing like death will happen to you
June 9, 2021 at 18:28
Veo que a ti también te pilla el eclipse aunque con algo más de orbe... Mucho ánimo, paisana!!
June 9, 2021 at 18:26
(Cancer) Lunadominante » goldenlion32
google translate

Thanks for the info!!! Hope it doesn´t mean death, I´m still young but having Mars in the 8th house the simple idea has always been something disturbing for me... I´m having a bad time at work, problems with bosses, criticism, etc ... My contract ends this June 30. And yes, last month I started with a personal trainer and I am on a strict diet. I am very disciplined and aware of my body. Let´s see what this eclipse brings... Could you recommend me any ritual or a protective stone whose energy could be possitive, or at least try to reduce any more problems??? Thank you!!
June 9, 2021 at 18:22
Gracias por la información!!! El eclipse me cae en la casa 10, soy ascendente Virgo pero Mercurio y mi Luna están en casa 10. Estoy pasando un mal momento a nivel laboral, problemas con los jefes, críticas, etc... Acabo este 30 de junio contrato. Y si, el mes pasado empecé con una entrenadora personal y estoy a dieta estricta. Estoy muy disciplinada y consciente en cuanto a mi cuerpo. A ver lo que trae este eclipse... Me recomendáis algún ritual o alguna piedra protectora cuya energía me pueda venir bien??? Mil gracias!!
June 9, 2021 at 02:43
(Virgo) csrsc
I have the eclipse in my 6th house, conjuncting my natal moon. I look forward to noticing something HAHA.
June 9, 2021 at 02:12
(Gemini) Luna lunera
La luna nueva es un inicio, el NN amplifica y el eclipse oculta el sol,el boss no está, lo lunar predomina, mercurio r y en 1. En tu físico, algo muy personal que esté cobrando fuerza en ti y revisión en la comunicación... Desde una dieta a un curso o promoción en revistas, como dice el compañero y en detrimento de la pareja,asociados, los opuestos a ti. Más energía puesta en ti y menos en las relaciones.
June 6, 2021 at 19:25
(Cancer) Giusefranche
L´eclissi del 10 giugno va in trigono alla mia luna natale in quarta casa bilancia..cosa può voler significare..?
June 6, 2021 at 08:27
(Sagittarius) goldenlion32
I would think death would be South Node Gemini and clipping away physical life. Although, perhaps one is meant to be in Newspapers, Magazines, or a huge part of evolving humanity with the North Node Gemini.

I think you´d have to have more than the nodes and the eclipse for physical death from my own personal encounters with being close to death.

I think sometimes we can think about death because someone shows you a certain archetype, planet, and aspect, but it doesn´t mean it will happen to you.

Current Planets, Astrology Transits, Chart of this moment
Current planets
Planetary positions
Show chart »
Lunar calendar 2021
Moon calendar
Moon in Cancer Cancer
Show calendar »